moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Akcja ratownicza na promie Victoria Seaways

Czwartą w tym roku akcję ratowniczą przeprowadziła dzisiaj załoga SAR z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Po poszkodowanego, obywatela Litwy na promie poleciała Anakonda z darłowskiej grupy lotniczej 44 Bazy Lotnictwa Morskiego.


Dzisiaj (20 kwietnia), o godzinie 9.19 załoga dyżurna SAR z darłowskiej grupy lotniczej 44. Bazy Lotnictwa Morskiego, postawiona została w stan gotowości alarmem ratowniczym: "pomoc medyczna”. Jeden z pasażerów promu Victoria Seaways, płynącego z Kilonii (Niemcy) do Kłajpedy (Litwa), obywatel Litwy, skarżył się na bardzo silne bóle w klatce piersiowej. Załoga śmigłowca ratownictwa morskiego W-3WARM Anakonda, dowodzona przez kmdr por. pil. Wojciecha Koliczko, osiągnęła gotowość do działań o godzinie 9.25 i po dziesięciu minutach wystartowała w kierunku promu, znajdującego się ok. 40 mil morskich na północ od Ustki. W trakcie dolotu załoga nawiązała łączność ze służbami koordynującymi akcję oraz załogą promu. O godzinie 10.00 śmigłowiec dokonał zawisu nad pokładem promu, na który opuszczono ratownika. Dziesięć minut później, poszkodowany w stanie stabilnym, podjęty został na pokład śmigłowca, który natychmiast rozpoczął powrót do lotniska w Darłowie. Lądowanie nastąpiło o godzinie 10.35 i poszkodowany został przekazany, oczekującej na lotnisku obsadzie karetki pogotowia. Akcję wykonano zgodnie z procedurami w zakresie zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania koronawirusa SARS-CoV-2. Kabina pilotów oddzielona była od przedziału ładunkowego, a załoga wykorzystywała środki ochrony osobistej. Dla dwóch członków załogi: drugiego pilota, por. Bartosza Wałczyka i ratownika medycznego, st. bosm. Dominika Tymeckiego była to pierwsza misja ratownicza.


Była to 670 akcja poszukiwawczo-ratownicza w historii BLMW i czwarta przeprowadzona w tym roku. W tym czasie udzielono pomocy 356 osobom. Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest jedyną w Polsce formacją lotniczą utrzymująca ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi. Całodobowy dyżur SAR/ASAR, w ramach polskiej strefy odpowiedzialności "Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim" oraz „Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym”, pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach oraz śmigłowców Mi-14PŁ/R lub W-3WARM w 44. Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie. Przez cały czas, system ratownictwa wspiera załoga samolotu patrolowego M28B 1R Bryza, pełniąca całodobowy dyżur na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.

Źródło: BLMW

red. PZ

autor zdjęć: BLMW

dodaj komentarz

komentarze


Bezkonkurencyjni kierowcy z DGW
 
Wielki triumf 2 Korpusu Polskiego
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Sejmowa debata o bezpieczeństwie
Wojsko wraca do ćwiczeń z użyciem materiałów wybuchowych
Tarcza Wschód – odstraszanie i obrona
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Flota Bayraktarów w komplecie
Piedimonte – samobójcza misja
Najmłodsi artyści Wojska Polskiego
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Mobilne dowodzenie
Dwa krążki kajakarki z „armii mistrzów”
Nie szpital, a instytut
Dwa srebrne medale kajakarzy CWZS-u
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Hełmy – nowoczesne i na miarę
„Pierwsza Drużyna” na start
Broń Hitlera w rękach AK
Barbara wzmocni polską obronę powietrzną
Pamiętamy o bohaterach innych narodów
WAM wraca po latach
„Sarex ’24”: razem w czasie kryzysu
AGM-158B JASSM-ER dla lotnictwa
„Sarex”, czyli jeden za wszystkich, wszyscy za jednego
Cyberatak w PAP-ie
Ratownicy na medal
NATO on Northern Track
Podróż po AWACS-ie
Pokazali bojowego ducha
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Tomczyk: „Tarcza Wschód” ma odstraszyć agresora
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
They Will Check The Training Results in Combat
Grupa Północna o wsparciu dla Ukrainy
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Dodatkowe siły do ochrony granicy
WAT-owskie eksperymenty na ISS
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Szachownice nie dotarły nad Finlandię
Wojna w świętym mieście, epilog
Sukcesy reprezentantek CWZS-u
Ostatnia droga Pileckiego
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Walka o bezpieczne niebo nad krajem
Żołnierz ranny na granicy z Białorusią
Cień atomowej zagłady
Centrum Szkolenia WOT świętuje
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
Honor weteranom misji!
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Nowe zadania szefa SKW
„Grand Quadriga ‘24”
Los infiernos picadores, czyli piekielni lansjerzy
By Polska była bezpieczna
Pociski artyleryjskie dla Ukrainy
„Tannenberg” poszedł na dno
„Ryś” z laserem
Ameryka daje wsparcie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO