moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Mosty w Ostrołęce zbudowane

Żołnierze z 2 Inowrocławskiego Pułku Inżynieryjnego (2pinż), dowodzonego przez kpt. Łukasza Kowalika, zakończyli montaż drugiego, ostatniego mostu tymczasowego. Obiekt jest jednym z dwóch mostów z konstrukcji DMS-65 budowanych w ramach wsparcia mieszkańców Ostrołęki. Mosty te są niezbędne do swobodnego funkcjonowania zarówno miasta Ostrołęki, jak i osób przejeżdżających przez te tereny.

Od 3 października żołnierze zgrupowania zadaniowego sformowanego na bazie 2 pinż budowali dwa mosty o łącznej długości konstrukcji 240 metrów bieżących. Trzy grupy: grupa montażowa, grupa budowy podpór oraz grupa transportowa realizowały zadanie w ramach szkolenia specjalistycznego zgrupowania zadaniowego. - Montaż szedł sprawnie ze względu na dobre wyszkolenie żołnierzy – powiedział st. sierż. Dariusz Sopoliński, dowódca grupy montażowej.

Budowa trwała 17 dni roboczych po 10 godzin dziennie. – Utrudnieniem w budowie podpór był wysoki stan rzeki Narew, przy którym żołnierze musieli przykręcać śruby w wodzie – podkreślił st. chor. sztab. Dariusz Nowak, dowódca grupy budowy podpór. Realizacja umowy nakładała na wojsko zmontowanie sześciu podpór. Prawie wszystkie podpory były montowane z promu zbudowanego z bloków parku pontonowego. - Transport elementów odbywał się zgodnie z harmonogramem dostaw, ewentualne zmiany były korygowane na bieżąco – stwierdził dowódca grupy transportowej kpr. Bartosz Budny. Wszystkich elementów użytych do montażu było dziesięć tysięcy o łącznej masie pięciuset ton. Zadanie transportu wszystkich części realizowało 5 zestawów Iveco Stralis z przyczepą.

Zadanie to stawiało nowe wyzwania, przez co umożliwiało zdobycie kolejnych doświadczeń. Łącznie w zgrupowaniu zadaniowym brało udział 34 żołnierzy i wydzielono do niego ponad 20 jednostek sprzętu. – Poza aspektami technicznymi mieliśmy też okazję współpracować zarówno z organami administracji publicznej, jak i firmami budowlanymi, które dokończą wykonaną inwestycję, realizując drogi dojazdowe oraz wierzchnią warstwę jezdni na moście.

Przedstawiciele zarówno miasta Ostrołęka, jak 25 i 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego byli bardzo pomocni w każdym etapie realizacji zadania - zwraca uwagę podoficer odpowiadający za zabezpieczenie logistyczne zgrupowania st. chor. sztab. Waldemar PAWŁOWSKI. - Zdobyte umiejętności w trakcie realizacji budowy będą mi bardzo potrzebne po objęciu nowego stanowiska – powiedział oficer operacyjny ppor. Artur Więckowski.

Dzięki wysokim kwalifikacjom i profesjonalizmowi żołnierzy 2 Pułku Inżynieryjnego zadanie zostało zakończone przed planowanym terminem.

Tekst: kpt. Łukasz Kowalik

red. PZ

autor zdjęć: ppor. Mariusz Dekondy

dodaj komentarz

komentarze


Więcej niż szkolenie TCCC
 
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wirtualna tarcza nad wojskami NATO
Złoto taekwondzistki, srebro lekkoatletki i strzelczyń
Będą zmiany w przepisach po incydencie na granicy z Białorusią
Wiedza ratuje życie
Zaprojektuj mural o powstaniu
Sejm rozpoczął prace nad prezydencką reformą
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
NATO on Northern Track
Inwestycja potrzebna jak tlen
Sprawcy powinni zostać należycie ukarani
AW149 wkrótce „made in Poland”
Andrzej Duda spotkał się z żołnierzami strzegącymi granicy
Polacy ćwiczą na Słowackiej Tarczy
O bezpieczeństwie w Białymstoku
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Więcej miejsc dla dobrowolsów
Rozporządzenie o utworzeniu strefy buforowej na granicy podpisane
Jak rozbito więzienie w Końskich
Policjanci szkolą wojsko
„Osiodłać krowę”
AWACS-y dostarczone
Przesmyk w grze
Gortat Team vs drużyna NATO
Kremlowska wirtualna korekta
Unieszkodliwić dywersantów, pomóc poszkodowanym
Terroryści na lotnisku
Pojazdy naziemnej obsługi polskiego lotnictwa
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Głos wschodniej flanki musi być słyszalny
Donald Tusk: Musimy bronić naszych granic
Czy kraje UE sięgną po polską broń?
Eksplozja w zakładach zbrojeniowych Mesko
Pamiętamy o bohaterach D-Day
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Żołnierze na najwyższym podium mistrzostw lekkoatletów
Czego potrzebują żołnierze na granicy?
Ratownicy na medal
Więcej pieniędzy za udział w ćwiczeniach
Szef SKW na czele komisji ds. badania rosyjskich wpływów
Podchorążowie najlepszymi dżudokami
Equipment Tailored to the Needs
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Ameryka daje wsparcie
The Art of Protection of Historic Buildings and Monuments
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
„Czarownice” nad Londynem
Musimy odpowiadać na wojnę hybrydową
„Baltops” – moc na Bałtyku
„Pierwsza Drużyna” na start
Pokazali swoją siłę
Bór-Komorowski – oficer wybitny pod każdym względem
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Dzień, który zmienił bieg wojny
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
AGM-158B JASSM-ER dla lotnictwa
Latający radar
Włoskie Eurofightery na polskim niebie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO