moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Wyrok dopiero w lipcu

Dopiero 4 lipca Sąd Okręgowy w Warszawie ogłosi wyrok ws. zakupu tzw. średnich samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Sprawa dotyczy skargi Inspektoratu Uzbrojenia na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej. Miesiąc temu KIO uznała, że IU MON naruszył przepisy o uczciwej konkurencji i faworyzował jednego z oferentów.

3 kwietnia br. Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że podczas prowadzonego w trybie z wolnej ręki postępowania na dostawę trzech maszyn dla VIP-ów Ministerstwo Obrony Narodowej faworyzowało firmę Boeing, czym złamało przepisy o uczciwej konkurencji. Resort nie zgodził się z takim orzeczeniem i zaskarżył je do sądu. Podobnie uczyniła firma The Jet Business International Corp., której nie dopuszczono do przetargu z wolnej ręki i która w związku z tym domagała się od sądu jego unieważnienia. Ostatecznie jednak warszawski sąd zajmuje się tylko wnioskiem MON, gdyż lotnicza spółka wycofała swoją skargę na orzeczenie KIO.

Przetarg na zakup samolotów tzw. średniej wielkości klasy do przewozu najważniejszych osób w państwie ogłoszono 30 sierpnia 2016 roku. Do walki o zlecenie stanęły: konsorcjum Glomex MS s.r.o. z Czech i Lufthansa Technik AG z Niemiec; konsorcjum Aerospace International Group s.r.o i „ASSA-POLAND” Zdzisław Kondrat, Boeing (USA); Megmar Logistics & Consulting. Po analizie złożonych dokumentów IU MON do złożenia ofert handlowych dopuścił czeski Glomex i amerykańskiego Boeinga.

9 marca br. IU MON ogłosił, że przetarg na samoloty VIP musi być unieważniony, gdyż w złożonych ofertach (obie na ten sam typ maszyn – Boeing 737-800) były błędy formalne, a poza tym obie przekraczały zaplanowany przez MON budżet – Boeing żądał za trzy samoloty około 3,44 mld zł, a Glomex 2,66 mld zł.

10 marca br. IU MON poinformował, że uruchomiona została kolejna procedura pozyskania średnich samolotów, tym razem jednak w trybie z wolnej ręki. Tę decyzję zaskarżyły do KIO trzy firmy: brytyjski The Jet Business International, szwajcarski Altenrhein Aviation AG oraz Aerospace International Group ze Słowacji (nie dopuszczony do udziału w przetargu ze względu na negatywną opinię Służby Kontrwywiadu Wojskowego).

30 marca br. KIO zgodziła się na zawarcie umowy pomiędzy MON a Boeingiem, mimo prowadzonego postępowania ws. skarg. 31 marca br. IU MON podpisał wart 2,5 miliarda złotych kontrakt na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Boeing

dodaj komentarz

komentarze


Szef SKW na czele komisji ds. badania rosyjskich wpływów
 
Jak rozbito więzienie w Końskich
Zaprojektuj mural o powstaniu
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
The Art of Protection of Historic Buildings and Monuments
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
Polacy ćwiczą na Słowackiej Tarczy
Policjanci szkolą wojsko
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
AWACS-y dostarczone
Bór-Komorowski – oficer wybitny pod każdym względem
Kremlowska wirtualna korekta
Ratownicy na medal
AGM-158B JASSM-ER dla lotnictwa
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sprawcy powinni zostać należycie ukarani
Czego potrzebują żołnierze na granicy?
O bezpieczeństwie w Białymstoku
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Przesmyk w grze
Gortat Team vs drużyna NATO
Pojazdy naziemnej obsługi polskiego lotnictwa
Rozporządzenie o utworzeniu strefy buforowej na granicy podpisane
Czy kraje UE sięgną po polską broń?
Wiedza ratuje życie
„Baltops” – moc na Bałtyku
Latający radar
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Andrzej Duda spotkał się z żołnierzami strzegącymi granicy
Eksplozja w zakładach zbrojeniowych Mesko
Więcej pieniędzy za udział w ćwiczeniach
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Terroryści na lotnisku
Żołnierze na najwyższym podium mistrzostw lekkoatletów
Głos wschodniej flanki musi być słyszalny
Musimy odpowiadać na wojnę hybrydową
Unieszkodliwić dywersantów, pomóc poszkodowanym
Więcej miejsc dla dobrowolsów
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
„Osiodłać krowę”
„Czarownice” nad Londynem
Będą zmiany w przepisach po incydencie na granicy z Białorusią
Wirtualna tarcza nad wojskami NATO
Equipment Tailored to the Needs
AW149 wkrótce „made in Poland”
„Pierwsza Drużyna” na start
Ameryka daje wsparcie
Złoto taekwondzistki, srebro lekkoatletki i strzelczyń
Inwestycja potrzebna jak tlen
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Sejm rozpoczął prace nad prezydencką reformą
Podchorążowie najlepszymi dżudokami
Donald Tusk: Musimy bronić naszych granic
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Więcej niż szkolenie TCCC
NATO on Northern Track
Pamiętamy o bohaterach D-Day
Dzień, który zmienił bieg wojny
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pokazali swoją siłę

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO