moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Przetarg na małe samoloty dla VIP-ów

Na pokład muszą zabrać od dwunastu do dziewiętnastu pasażerów i mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów. Inspektorat Uzbrojenia MON po raz kolejny szuka firmy, która przez najbliższe cztery lata będzie wozić na pokładach tzw. małych samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Poszukiwane przez Inspektorat Wsparcia samoloty mają zastąpić wycofane ze służby Jaki-40.

Wiosną ubiegłego roku Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił przetarg na czarter czterech samolotów do transportu najważniejszych osób w państwie – dwóch maszyn tzw. średniej wielkości, które mogą zabrać na pokład do 90 pasażerów, oraz dwóch tzw. małych samolotów, oferujących miejsce dla kilkunastu pasażerów.

O ile pierwszy przetarg udało się zakończyć pod koniec 2013 roku podpisaniem umowy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, to drugie postępowanie IU MON musiał unieważnić. Oferta jedynej firmy, która zgłosiła się do przetargu – Blue Jet Sp. z o.o., była zbyt droga.

W piątek Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił po raz kolejny, że szuka firmy, która będzie wozić na pokładach „małych” samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Samoloty, które MON chce wynająć na cztery lata, muszą być w stanie zabrać na pokład od 12 do 19 pasażerów, mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów, a gotowa do startu maszyna nie może ważyć więcej niż 34 tony. Samoloty, które nie mogą mieć więcej niż 10 lat, muszą być odpowiednio oznakowane i stacjonować w Warszawie.

– Będą nosić charakterystyczne i rozpoznawalne malowanie reprezentujące barwy Rzeczypospolitej Polskiej i bazować na Lotnisku Chopina w Warszawie – wyjaśnia ppłk Małgorzata Ossolińska, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON.

Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 7 kwietnia. Która firma zdobędzie wart kilkadziesiąt milionów złotych rządowy kontrakt, okaże się najprawdopodobniej jesienią.

Do końca 2013 roku najważniejsze osoby w państwie podróżowały na pokładach dwóch brazylijskich samolotów Embraer, wyczarterowanych przez MON od firmy Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasła z końcem 2013 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Damian Figaj

dodaj komentarz

komentarze


Szef MON-u nagrodzony przez Forum Ekonomiczne
 
Więcej wojska wesprze powodzian
Olimp w Paryżu
Rządowa propozycja budżetu na 2025 rok
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Wojsko Polskie w oczach zagranicznych mediów
Wojsko broni Wrocławia
Negocjacje w sprawie HIMARS-ów
Kosiniak-Kamysz: Wojsko jest wszędzie tam, gdzie jest potrzebne
Wszystko w ruchu, czyli snajper na morzu
Działania wojska w warunkach pokoju
Olympus in Paris
Kim byli obrońcy Poczty Polskiej w Gdańsku?
Mój ojciec, saper spod Monte Cassino
„Cichociemny” tylko dla nielicznych
Pracowita noc
Podwyżki dla niezawodowych
17 września – pamiętamy
Będzie nowy most w Głuchołazach. Jest deklaracja szefa MON-u
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
Strażacy z jednostek lotniczych najlepsi w armii
Album o żołnierzach-olimpijczykach
Więcej wojska dla powodzian
Defendery w komplecie
Śmigłowce na pomoc powodzianom
Posłowie o efektach szczytu NATO
Systemy antydronowe na MSPO ‘24
Nocna walka z żywiołem
Polska wiktoria pod Kałuszynem
Rakietowy wiking
Jak chronić lotnisko
Dodatek za walkę z żywiołem
Szef amerykańskiej dyplomacji w Warszawie
W drogę na Westerplatte
Wojskowi medycy ruszają z pomocą
Wojskowi logistycy pomagają południowej Polsce
Wsparcie przed służbą na granicy
Wyższe świadczenie mieszkaniowe dla żołnierzy
Wsparcie z powietrza
Cios w plecy
Najlepsi sportowcy wśród terytorialsów to …
Orkiestra na fregacie
Wszystkie ręce na pokład
Ze spadochronem po śladach dziadka
Cierpliwość strzelca
Adm. Bauer: NATO jest na właściwej ścieżce
Saperskie zajęcia z uczniami, czyli „Stop zardzewiałej śmierci”
Bitwa o Warszawę
Władysław Kosiniak-Kamysz o pomocy wojska przy usuwaniu skutków powodzi
Sajna częścią zestawu Narew
Tusk: Nikt nie zostanie sam po powodzi
Kolejny dzień walki z powodzią
Incydent przy granicy. MON chce specjalnego nadzoru nad śledztwem
W Sejmie o zniszczeniu Tupolewa
Coraz bardziej niebezpiecznie na Bliskim Wschodzie
Szpital polowy od wojska
Rusza „Misja na Marsa”
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Czworonożny żandarm w Paryżu
Rusza operacja „Feniks”
Tak pomagają żołnierze
MSPO szansą dla polskiej zbrojeniówki
Wojskowa pomoc dla powodzian
Tanecznym krokiem na ringu po srebro
Na siódmym torze po siódmy medal
Walka z ogniem, walka z wodą
Odznaczenia państwowe za medale paryskich igrzysk
750 podchorążych Wojskowej Akademii Technicznej zamieszka w nowym akademiku
Trochę optymizmu po ciężkiej nocy
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO